zaterdag 7 mei 2011

TrOpIcAl EaStEr In SU

Ik denk, neen ik ben er zelfs zeker van, dat het die zondag echt de warmste dag was sinds we hier zijn. Ondanks het feit dat we nood hadden aan een verfrissing in het zwembad die ochtend, kozen we toch om samen met Lisa, Suus, Chico en Daniel naar de paasmis te gaan. Deze vond plaats in de grote kathedraal in de stad. Deze is helemaal uit hout gemaakt en zeer impressionant wanneer je ervoor staat, maar ook wanneer je er binnen zit tijdens de mis. Het was mooi om te zien hoe verschillende volkeren elkaar tegemoet komen in de kerk. De mis was heel kleurrijk en ook het kinderkoor klonk heel mooi en feestelijk. De mis verliep eigenlijk grotendeels zoals bij ons, behalve dan dat de liedjes op een iets ritmischere achtergrond gezongen werden. Na een twee uur lange, warme mis  zijn we met zijn allen iets gaan drinken aan de waterkant. We hebben dan toch tijd gehad om ook eens langs het zwembad te gaan en daar lekker te “chillen” zoals ze hier zo graag zeggen en DOEN ;-) Ah ja, we hebben die dag ook Kris ontmoet, een wereldreiziger uit Antwerpen die al een week met zijn zeilboot in Paramaribo stond. We zijn er even langs geweest, omdat Chico, Lisa en Suus hem al eerder hadden ontmoet. We hebben gezellig gebabbeld en zeker ook genoten van Kris’ spannende verhalen over zijn wereldreis die 11 maanden geleden begon. Zo dit was het over Pasen, heel veel details geef ik hier niet verder bij, want dan kan ik blijven schrijven en jullie weten dat dat niet mijn ding is hier, ik beleef de dingen liever vollenbak, om ze nadien te kunnen vertellen dan dat ik hier uren achter mijn PC zit. Ja, want heb nog wat andere zaken te vertellen ook, aangezien we de laatste weken bijna niet thuis zijn geweest en er vaak “troubles” waren met het Internet, heb ik al een tijdje niet meer kunnen posten. Dus sorry, voor het late bericht! De andere verhalen over het stuwmeer, Matapica en Brownsberg volgen nog hoor.
Groetjes!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten